Senior vergunningverlener WABO

Gepubliceerd op 10 december 2020

Ben jij de persoon die er een uitdaging in ziet om een actieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het team Vergunningverlening? Weet jij van aanpakken, wil je jezelf ontplooien en deel je graag jouw talenten en expertise met je collega’s? Dan zijn wij op zoek naar jou! Team Vergunningverlening van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht zoekt op korte termijn een:

Vergunningverlener WABO (senior)

Gouda/online  32 - 36 uur

Een betrokken team met gedreven specialisten verwelkomt jou met open armen!

Het team Vergunningverlening van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht (BWT), dat bestaat uit 14 vaste medewerkers, is gedreven en deskundig. Het verleent kwalitatief goede omgevingsvergunningen met een korte doorlooptijd; we zijn erop gericht om goede resultaten te behalen voor onze inwoners! Het team voert de regie over het proces van het verlenen van omgevingsvergunningen. Denk hierbij aan vergunningen betreffende bouw, sloop, het aanleggen van inritten, werkzaamheden aan monumenten en het kappen van bomen.

Wat ga je doen als vergunningverlener?

  • Als vraagbaak voor de afdeling BWT en onze externe partners ben ook jij van toegevoegde waarde voor ons team;
  • Je behandelt enkel- en meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen (onderdeel bouw), die je toetst aan het bestemmingsplan en het Bouwbesluit;
  • Je draagt zorg voor de inhoudelijke toetsing van (complexe) aanvragen omgevingsvergunningen en stelt een gemotiveerde toekenning of afwijzing van de vergunningaanvraag op;
  • Je beoordeelt aanvragen voor vergunning vrij bouwen. Externe aanvragers en partners help jij verder door hen te adviseren betreffende complexe vraagstukken.
  • Jouw bijdrage aan onze leefomgeving lever je door bewoners en bedrijven te informeren over het brede terrein van bouwen en wonen;
  • Je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling van de afdeling, denkt mee over de nieuwe omgevingswet en wat dit met zich mee brengt, bv wat betreft participatie;
  • Je neemt deel aan projectgroepen, bv in het kader van de omgevingswet en informatiseringsvraagstukken.

Jouw kwaliteiten?

  • Door je houding en gedrag straal je senioriteit uit.
  • Je weet naaste collega’s te motiveren. Ook kunnen ze bij jou terecht met inhoudelijke vragen over complexe casussen.
  • Je weet van aanpakken: je bent in staat om naast reguliere werkzaamheden ruimte te creëren voor extra taken en projecten;
  • Met de teamleider spar je over de ontwikkeling en positionering van BWT, het team vergunningverlening binnen de ODMH en het werkgebied;
  • Als initiatiefrijk collega denk je mogelijkheden voor jezelf en het team, maar ook signaleer je problemen die je zelfstandig oppakt. Je zoekt daarbij actief samenwerking op met de andere teams als dit nodig is.

Het is belangrijk dat je over een politieke antenne beschikt en goed kunt schakelen in je communicatie. Je weet de ODMH extern te vertegenwoordigen, met een klantgerichte instelling. In jouw werk treed je daadkrachtig en besluitvaardigheid op. Het leveren van kwaliteit staat voor jou hoog in het vaandel. Je bent gedreven en neemt een flexibele werkhouding aan.

Wat vragen wij?

  • Een opleiding op HBO niveau in een relevante richting (Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening of Recht) of je hebt aantoonbaar ervaring op vergelijkbaar niveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als senior vergunningverlener Bouw bij een overheidsorganisatie;
  • Een afgeronde opleiding ABW 1 en 2 is een pré;
  • Ruime ervaring in het omgaan met politiek gevoelige zaken.

Waarom jij kiest voor werken bij de ODMH?

“De echte kracht van het de organisatie vind ik dat je op een formele manier werkt in een informele sfeer. Er is veel ruimte voor humor” (BWT-collega).

Wij bieden:

  • Een gevarieerde functie in een informele en betrokken organisatie van ongeveer 200 medewerkers die zich inzetten voor een betere leefomgeving;
  • Een salaris van maximaal € 4.494,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Doorgroei naar een uitloopschaal (10A) is mogelijk;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: flexibele werktijden, reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden, opleidingen en een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 %;
  • Regelmatig informele activiteiten zoals een gezondheidsdag, afdelingsuitje en een gezellig eindejaarsfeest;
  • De ODMH is goed bereikbaar, zowel met de trein als met auto. Wij stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en hebben daar goede regelingen voor. Ons parkeerterrein heeft parkeerplekken met elektrische laadpalen.

Ben je benieuwd wat de ODMH allemaal doet?
Neem dan een kijkje op onze bedrijfsfilm. Onze collega’s vertellen je hoe hun dag eruit ziet.

Klaar voor een zinvolle bijdrage aan onze leefomgeving en ons team specialisten?

Reageer dan snel! Dit kan je doen door gebruik van onze sollicitatiebutton.
Je cv en motivatiebrief kun je toevoegen als bijlage.

Ben je een interne medewerker van de ODMH? Solliciteer dan via de mail: solliciteren@odmh.nl

Heb je vragen?

Heb je nog vragen over de functie; neem dan contact op met Reninca de la Combé, Afdelingshoofd BWT (06 - 20 51 00 45). Zij is afwezig in week 53.

Bel voor informatie over de sollicitatieprocedure Rianne Rijntjes, HR-adviseur
(06 - 82 11 79 64). Zij is afwezig in de weken 52 en 53. 
Via ons algemeen nummer word je dan verder geholpen: 088-5450000.